Monday 30 September 2013

Keperluan Insurans Dalam Perjanjian Sewa Beli


Teks   :  Monalita Mansor
Gambar : Koleksi Persendirian
Perlindungan insurans sangat diperlukan apabila berlaku kes sebegini

Assalamualaikum dan Salam Serumahtangga.


Setahun sekali, saya atau anda akan mendengar keluhan ini,

"nak renew road tax, nak bayar insurans...."

Perlindungan insurans kenderaan bermotor di bawah nama penyewa adalah tanggungjawab SYARIKAT KEWANGAN pada tahun pertama SAHAJA.  Untuk tahun-tahun seterusnya, adalah menjadi tanggungjawab anda sebagai penyewa untuk memperbaharui polisi insurans.

Jika tidak,

Syarikat kewangan akan melakukannya tetapi tetap mengenakan caj dan kos berkaitan kepada anda.  Sesalinan resit insurans akan diserahkan kepada anda.  Kebiasaannya, polisi insurans bersifat komprehensif diperlukan oleh syarikat kewangan. 

JANGAN gagal untuk memaklumkan kepada syarikat kewangan dalam masa 14 hari sebelum tarikh luput  mengenai pembaharuan polisi insurans yang anda lakukan.
Biarkan pihak insurans membantu membayar kos sebegini

Abang-abang sayang, baik juga kalau anda hadiahkan satu sesi Kelas Asas Blog dan Penulisan atau Kelas Asas Blog dan Penulisan Fan Page kepada kesayangan anda (isteri, sudah tentu) sebagai tanda terima kasih kerana menjadi ibu anak-anaknya, kerana menjadi isteri anda.  

Mudah-mudahan ilmu yang dijana seperti menulis secara konsisten, membuka kedai online, membina blog akan membantu menjana pendapatan keluarga, akhirnya.

Hubungi saya Monalita Mansor di facebook atau emel monalitamansor@gmail.com untuk maklumat lanjut. 

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Kerana Sudi Meninggalkan Komen :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Tabung