Monday 2 September 2013

Aku Yang Dulu Bukanlah Yang Sekarang

Teks : Monalita Mansor
Gambar: Koleksi Peribadi

Assalamualaikum dan Salam Serumahtangga.

Baris di atas merupakan lirik pertama baris lagu yang mulai popular di dalam minda sesiapa saja.
Sangat memotivasi seperti status Sifu ABDR, Pn Masayu Ahmad, di facebook hari ini.
Bukan lagi seperti dahulu, kini tenang meladeni rutin suri rumahtangga dan bekerja dalam jongketan waktu yang sangat fleksibel.



Begitupun menjadi suri bekerja dari rumah membutuhkan ilmu.  Terasa sangat rugi buat diri saya kerana baru saat ini terbuka hati untuk menyertai kelas Asas Blog dan Fan-Page.

Saya menghubungi Pn. Masayu untuk maklumat lanjut. Selepas sessi temuduga ringkas yang saya kira ujian awal para guru ini untuk membaca karakter pelajar-pelajarnya. Kemudiannya saya ditempatkan di dalam kelas mentor, Pn Aishah Hussien.

Sessi kelas berlangsung santai.  Tak perlu bersiap bagai, dengan masa belajar dan ruang yang sangat mesra pelajar.  Pendekata dengan baju kelawar, muka berselumak air liur basi dan rambut setara sarang ayam bertelurpun, anda boleh capai telefon atau apa juga gajet yang boleh dihubungkan dengan internet.

Yuran pengajian masih dalam lingkungan kemampuan anda, insyaAllah.  Malah anda menerima pula dua buah e-book percuma nukilan Puan Masayu yang sangat membuarkan semangat.

Segalanya bermula dari diri sendiri.  Keberanian untuk berubah bak kata senior saya, Puan Saniah, adalah anjakan paradigma yang lahir dari nubari paling dalam. Catatan sambil menonton Youtube - Tegar

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Kerana Sudi Meninggalkan Komen :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Tabung