Thursday 14 November 2013

Bersedia Untuk Bebaskan Diri

Teks  : Monalita Mansor

Gambar : Carian Google

 

Jangan berhenti dahulu sebelum bersedia

Teks: Masayu Ahmad

Salam puan.saya sekarang bingung sangat.saya seperti tak bermotivasi. Saya sudah tidak ada hati mahu meneruskan kerja lagi.

Puan Kasih Aisya

10 jangan
bacaan penuh di sini

Saya tertarik dengan entri Puan Masayu mengenai 10 persediaan sebelum berhenti kerja.  Inilah dilema yang saya hadapi selama 5 tahun yang saya panggil tahun-tahun kemurungan dan lebih hebat lagi setahun kebelakangan sebelum tawaran pemberhentian sukarela datang.

Semua gulatan masalah bagaikan bersatu-padu, satu demi satu memberikan kekuatan untuk saya terus meninggalkan alam pekerjaan.  Apa yang termampu saya lakukan ketika itu, hanyalah menadah tangan.  Sudah tiada air mata untuk ditumpahkan saban hari.  Setiap kali tubuh dihenyak di atas kusyen sebelah pemandu, akan ada yang saya rungutkan,itu dan ini sehingga saya keguguran empat kali.

Untuk meninggalkan pekerjaan ketika itu, tidak mungkin kerana komitmen yang mendesak.  Ditambah pula faktor usia walaupun sekian banyak resume saya hantar untuk melamar pekerjaan di tempat lain, setidak-tidaknya, tetapi hampa.

Akhirnya rezeki itu datang tanpa dijangkakan.  Alhamdulillah.  Sebulan saya membalas dendam pada 17 tahun yang saya habiskan pada setiap pagi.  Saya lakukan apa yang ingin saya lakukan dan saya bahagia.

Lebih membahagiakan, sebuah kelas baru iaitu Asas Blog dan Penulisan Kreatif akan bersiaran pada Disember 2013 dan salah seorang pengajarnya ialah saya.  Jika ingin berkongsi ilmu, belajar menulis bersama saya, anda bolehlah PM saya di facebook (nama seperti di atas) ataupun menjenguk-jenguk di FanPage Kelas Asas Blog dan Penulisan Kreatif.

sekian

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Kerana Sudi Meninggalkan Komen :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Tabung