Thursday 26 September 2013

Santak dan Suntuk

Teks   :  Monalita Mansor
Gambar :Koleksi Peribadi


Assalamualaikum dan Salam Serumahtangga.

Hari ini matlamat saya nak menulis sehingga 20 entri, boleh ke, sebelum 12 malam ni?  Hari ini genap sebulan saya bersama Kelas Asas Blog di bawah pimpinan Cikgu Aishah dan Cikgu Masayu.  Alhamdulillah, semoga rezeki kita semua bertambah.
tak boleh enlarge nanti nampak jeragat!

Minggu ni minggu santak bagi saya.  Saya perlu siapkan empat tugasan ilmiah yang perlukan rujukan dan sedikit pembacaan.  Syukur kerana kita hidup di kalangan manusia.  Manusia, makhluk istimewa yang dikurniakan akal untuk membantu manusia lain.  Dengan akal manusia, terbinanya sistem laman maya yang juga perlukan akal untuk mengimbangi keperluan hak dan batil.

Saya membuat rujukan di Google, ke perpustakaan mencari bahan, majalah-majalah lama di perpustakaan saya minta izin, angkut semuanya bawa balik.  Saya masih harus memberi tumpuan kepada kedai online saya, Mundam Ilmu yang baru beroperasi.  Saya harus menekuni manuskrip terbaru dengan tekad satu bab satu hari untuk capai masa satu manuskrip tiga bulan.  Tugasan rumahtangga, ya semestinya.  Apa lagi? oh ya saya menjadi ejen offline tudung labuh.  Seronoknya apabila dapat untung untuk kali pertama.


Ini antara masalah saya dulu, alhamdulillah, sekarang sudah selesai sejak menjadi pelajar kelas Asas Blog dan Penulisan.  Anda juga boleh.  PM saya sekarang : Monalita Mansor atau emel monalitamansor@gmail.com


g. Mengetahui teknik yang betul, apa yang kita suka tulis dan cara konsisten untuk terus aktif menulis di blog.
h. Sudah ada blog, tetapi sudah tidak ada idea untuk meneruskan usaha berblog.


MASAYU AHMAD, Pengasas Akademi Bekerja Dari Rumah

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Kerana Sudi Meninggalkan Komen :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Tabung