Friday 27 September 2013

Meneruskan Niat

Teks   :  Monalita Mansor
Gambar: Carian Google

Assalamualaikum dan Salam Serumahtangga.

Maaf, hari ini agak lewat berpencak di gelanggang blog kerana sedaya upaya menyiapkan tugasan linguistik yang jika difikirkan sekali lalu, sesuatu yang tidak logik untuk dikaji.  Bagaimanapun, itulah indahnya bahasa.  Alat wacana merapatkan saf manusia juga dengan penciptanya.  

Sedikit titipan daripada entri sewa beli, kita teruskan.  Apabila sudah menetapkan matlamat untuk mendapatkan kenderaan baru (tidur malam tak boleh lelap, guling sini nampak tayar, guling sana nampak stereng) kita haruslah mengetahui dengan siapa kita berurusan.

Perjanjian sewa beli boleh dibuat dengan dua cara;

1.  Syarikat kewangan - 
Kita sepatutnya menerima penyata kewangan bertulis yang dikenali sebagai Jadual 1 (First Schedule).

2.  Pengedar kenderaan
Kita sepatutnya ditunjukkan dokumen tambahan selain daripada Jadual 1 iaitu Jadual Kedua Bahagian 2 yang memberitahu penglibatan pihak pengedar kenderaan sebagai salah satu pihak di dalam perjanjian tersebut.  Jadual ini mesti ditandatangani oleh pengedar SELEPAS anda menerima Bahagian 1 Jadual Kedua.

Biarpun September sudah hampir ke hujungnya, Kelas Asas Blog semakin hangat menerima kedatangan pelajar baru.  Kami juga mengalu-alukan anda sebagai pelajar baru.  Bermula sekarang dengan yuran serendah sehelai tudung berjenama yang bertingkat-tingkat dengan model yang berwajah ayu , disertakan dengan e-book percuma.  TIGA bukan SATU.

Hubungi Monalita Mansor di facebook atau monalitamansor@gmail.com

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Kerana Sudi Meninggalkan Komen :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Tabung