Tuesday 27 May 2014

Abdullah Foods Trading - Penaja Hadiah Kuiz Pra-Terbit novel Mentua Aku Shogun Tokugawa

Teks : Monalita Mansor
Gambar : Abdullah Foods dan Monalita Mansor

Assalamualaikum dan Salam Serumahtangga. Bismillah

Abdullah Foods Trading, sebuah lagi syarikat bumiputera milik alumni Akademi Bekerja di Rumah. Siti Nurulhusna. Serba sedikit mengenai latar diri pemilik syarikat yang semakin berkembang ini saya 'skodeng' daripada blog beliau Idea Jimat Masa


Hidup diteruskan, sewaktu bergelar penjawat awam, saya banyak termenung dan memikir apa hala tuju saya kerana bila diimbas kembali sewaktu saya sembilan tahun, pernah saya berdoa kepadaNya, Ya Allah, aku akan dapatkan ijazah dan mesti keluar universiti dengan paling kurang bergaji RM5000 sebulan. Kalau boleh, aku nak jadi bos (Fikiran berbaur duniawi budak Darjah Tiga). Pun begitu, hidup diteruskan hingga terjumpa seorang kakak yang mengenalkan saya dunia Multi Level Marketing sewaktu Kursus Induksi di Pulau Langkawi pada tahun 2008. Hidup menjadi semakin rancak dan bersemangat, Alhamdulillah rezeki berlipat kali ganda setimpal dengan apa yang saya korbankan sewaktu itu. Dapatlah saya meneruskan pelajaran ke peringkat lebih tinggi seperti apa yang diimpikan sewaktu di universiti. Maka berdaftarlah saya dengan Universiti Sains Malaysia untuk Program Ijazah Sarjana Sains (Botani) dan mengendalikan pelajar ke kerja lapangan, menanda tugasan dan mengawas peperiksaan adalah antara tugas saya sebagai Fellow pada masa itu. Pagi ke USM, tengahari ke sekolah, malam berbisnes. Sangat seronok dan saya rasa diri saya tersangat gila kerja.

Jika anda menelusuri blog beliau, blognya agak istimewa kerana selain menghasilkan produk-produk seperti serunding, agar-agar kering, acar dan sambal tempe, beliau juga menganjurkan kelas-kelas jangka pendek untuk menghasilkan produk-produk tersebut.



Untuk kuiz pra-terbit novel Mentua AKu Shogun Tokugawa, nantikan produk misteri tajaan Abdullah Food yang akan diterima oleh anda. Sebab saya pun tak tahu.

Di facebook, tempahan boleh dilakukan terus melalui page Abdullah Foods

****************************************
Intan Haji Daud, alumni kelas Asas Blog dan Penulisan Kreatif sudah pun menempa nama dalam bidang penghasilan cerpen apabila cerpennya berjudul Cik Sitam Blogger telah tersiar di majalah Mingguan Wanita manakala cerpen berjudul Goyah telah tersiar di majalah Wadah Siswa. 



Nurhidah Halun dan Intan Haji Daud, alumni dan Nur Dila protege sedang dalam rangka usaha menyiapkan novelet pertama mereka yang berjudul Versi Cinta NiN. Semuanya itu mereka perolehi di Kelas Asas Blog dan Penulisan Kreatif.

Ingin menyertai mereka, 
boleh menghubungi

facebook : Monalita Mansor
emel        : monalitamansor@gmail.com
SMS        : 011-19737269

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Kerana Sudi Meninggalkan Komen :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Tabung