Saturday 26 September 2015

Mesin Taip, Aku dan Kenangan

Teks : Monalita Mansor
Gambar : Monalita Mansor

Assalamualaikum dan Salam Kreatif. Bismillah.

Selain daripada suka membaca, mesin taip sebenarnya antara item yang mengobar-ngobarkan semangat aku untuk menjadi penulis. Tak tahulah kenapa aku obses sangat dengan mesin taip pada waktu  itu.
Mesin taip ini ayah beli daripada arwah Aki Kadir. Harganya RM70/
Dengan mesin taip ini, terhasillah cerpen yang meraih hadiah Sastera Siswa anjuran DBP dan Bank Rakyat sebanyak tiga kali. Dengan mesin taip inilah aku gunakan untuk menaip manuskrip Seindah Lukisan Hati dan Dilema Hasrat yang diterbitkan oleh CESB.

Mungkin, ia tak dah tak dapat berkhidmat lagi. Namun, kalau nak dikatakan harta yang memberi manfaat, inilah harta aku, salah satunya. 

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Kerana Sudi Meninggalkan Komen :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Tabung