Friday 25 September 2015

'Mengeteh' Dengan Ayoh

Teks : Monalita Mansor
Gambar : Monalita Mansor

Assalamualaikum dan Salam Serumahtangga. Bismillah. Salam Aidil Adha

Mengeteh, memang aktiviti aku dengan ayah. Sejak zaman anak dara lagi. Dulu, tiap-tiap petang aku akan siapkan secawan teh yang tak perlu ditarik dan kami sama-sama duduk minum. Tak pun aku akan buatkan ayah secawan dan aku secawan. Aku bawa lari tengok tv.
Aku memang rapat dengan ayah. Ayah yang ajar aku buat teh terbaik. Sukatan susu banyak mana, sukatan teh banyak mana. Aku ingat lagi, petang hari pertama aku jadi menantu sulung keluarga suami. Mak-mak saudara kami order ‘teh kaw’ untuk minum petang. Silap banyaklah nak dera aku! Hihihi… Dah berbulu tapak tangan ni bancuh teh…


Terima kasih ayah.

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Kerana Sudi Meninggalkan Komen :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Tabung