Wednesday 10 September 2014

Panduan Penulisan Online bersama Netty

Teks : Monalita Mansor
Gambar : http://netty-ahhiyer.blogspot.com/

Assalamualaikum dan Salam Serumahtangga. Bismillah.

Jikalau anda peminat majalah Mingguan Wanita, anda pasti pernah 'terserempak' dengan nama ini. Satu tabiat saya, kalau membaca majalah, saya akan membaca dari kulit ke kulit. Sampaikan hierarki editorial majalah pun saya baca. Sebab itu, saya kenal beberapa nama wartawan walaupun mereka rasa mereka tak kenal saya...hahahaha.

Nama unik seperti nama Netty Ah Hiyer ni lagilah cepat melekat di cepu minda yang semakin renta ini. Tapi lebih istimewa sebab Tuan Salleh Kausari yang perkenalkan sebab saya nak menghantar cerpen tapi tersalah ejaan. Patutlah tak sampai-sampai.

Ketar jemari runcingku apabila diminta me'review' blog seorang wartawan. Gila kau! Tapi, saya review suka-suka sahaja, bukannya dibayar oleh sesiapa. Jadi sesukanya lah saya nak tulis apa kan... Kalau dah nama wartawan majalah tu, baca blog dia pun macam baca majalah. Bahasanya tersusun, tak adalah suka-suki macam mak cik yang seorang ni. Dalam erti kata lain, 'masuk tema'

Netty adalah guru online dalam pasukan ABDR juga. Tapi, saya rasa entri dalam blognya yang mendapat sambutan ialah yang ini, Kalau nak tahu apa dia, klik la sendiri. Sekarang Netty sudah berada di bawah bumbung SDK setelah sekian lama menyulam cinta dengan Mingguan Wanita. Tak ketinggalan, beliau mempunyai kedai online-nya sendiri yang mempromosi produk-produk kecantikan dan semuanya anda boleh dapatkan info di Travelog Wartawan : Panduan Penulisan Online

Blog Netty ni alternatif untuk anda yang tak sempat menyelak majalah. Macam-macam maklumat ada, termasuklah amaran plagiarisme. Apa benda tu? Jemput ke blognya atau bersatu dengan kami untuk menyertai pasukan kelas Asas blog dan Penulisan, Akademi Bekerja di Rumah.
pelabuhan baru Netty


%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%






Novel keempat Monalita Mansor. Akan berada di pasaran sedikit masa lagi. Bagaimanapun buat anda yang ingin mendapatkannya beserta cenderamata menarik, anda boleh menempahnya sekarang sempena Promosi Pre-Order Novel Mentua Aku Shogun Tokugawa.
RM34 termasuk caj pos. Deposit ke 1641 6489 7289 monalita mansor (monalitamansor@gmail.com) Sila sertakan bukti pembayaran dan NAT untuk urusan penghantaran.
Terima kasih



Atau anda boleh juga mendapatkan kombo novel Monalita Mansor dengan harga RM50/

1 comment:

  1. Terima kasih kak sudi review blog saya. Kalau datang angin kus2nya saya pun suka-suki juga. Wehoo..

    ReplyDelete

Terima Kasih Kerana Sudi Meninggalkan Komen :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Tabung