Friday 4 September 2015

Resipi Weekend Couple

Teks : Monalita Mansor
Gambar : Koleksi Peribadi

Assalamualaikum dan Salam Serumah Tangga. Bismillah.

Semalam hari lahir aku. Yang ke berapa? Yang ke-41. Satu perkara yang menghantui aku, rupa-rupanya berusia 40-an tak adalah teruk sangat. Tak rasa tua pun…(ayat…!) Kenapalah masa aku berumur 23 tahun dulu aku rasa 40-an tu umur ‘uzur dan bangka’ – apa daa…

31 Ogos pulak tarikh ulang tahun perkahwinan. Ya…mungkin korang rasa orang perempuan ni melakonlik sikit. Tarikh tu nak ingat, tarikh ni nak ingat… tak macam orang lelaki…praktikal, kononnya.
Tak ada yang istimewa untuk sambutan hari lahir ataupun ulang tahun perkahwinan. Tapi semalam teringat nak masakkan ikan bilis goreng tempoyak untuk buah hati. Hah? Apa barang ikan bilis goreng tempoyak???
Tulah korang tak tahu. Itulah resepi pertama yang buah hati aku ajar masa kami jadi weekend couple. Petang Jumaat, kelam kabutlah nak balik awal. Nak masak accekononnya!
Aduhai, rupa-rupanya peristiwa tu dah 18 tahun berlalu.

Kalau ada petai lagi sedap kak.....

2 comments:

  1. Happy belated birthday buat akak gojes....semoga dimurahkan rezki dipanjangkan umur dan juga Happy Anniversary yang ke 18 tahun. Moga perkahwinan akak dan hubby kekal dunia akhirat, AMIN :):)

    ReplyDelete
    Replies
    1. aamin. alhamdulillah. terima kasih adik gojes. Sayang...mwah...mwahhh..

      Delete

Terima Kasih Kerana Sudi Meninggalkan Komen :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Tabung