Monday 29 September 2014

Disapa Raja Bersiong

Teks : Monalita Mansor
Gambar : http://rajabersiongg.blogspot.com/


Assalamualaikum dan Salam Serumahtangga. Bismillah.


Omak. Saat saya dijemput mengulas blog ini, terkejut tenuk juga dibuatnya. Raja Bersiong mencemar duli meletakkan link di status saya di grup Akademi Bekerja di Rumah. Besar hati saya. Apabila dah melawat masuk ke blognya, lagilah kembang perasaan. Raja Bersiong, atau RB sebenarnya seorang profesional yang memiliki kelulusan dalam beberapa bidang. Tapi, saya melihat kecenderungan beliau lebih ke arah bidang kreatif. 

Selain daripada berkemahiran dalam bidang ID, ada banyak lagi kepakaran RB yang boleh anda baca sendiri DI SINI

Blog RB ni, agak ringkas tapi ada sedikit elemen misterius yang tak berapa serius saya rasakan. Hihi. Entri-entri yang diperturunkan selain daripada tips tentang ID, terdapat juga bicara-bicara motivasi yang mampu menyegarkan minda kita.

Dari segi bahasa, RB menggunakan bahasa Melayu standard dan memang tidak mendatangkan masalah kepada pembaca. Hanya mungkin perlu disantaikan untuk menarik perhatian lebih ramai pembaca.
Ini bermakna, blog RB adalah blog kumbang kedua yang saya ulas di antara 3 orang blogger lelaki/WAHD di dalam ABDR. Saya tertarik dengan entri dan pengenalan diri RB yang menampakkan kesungguhan untuk membantu dan berkongsi dengan khalayak, Melayu Islam terutamanya.

Semoga terus maju jaya, RB.
Anda juga boleh like page ini



Petikan e-book Rahsia Khidmat Pelanggan, Usahawan Online. RM30 untuk 50 pembeli pertama. Tinggalkan jejak di ruangan komen untuk saya hubungi atau terus buat tempahan di sini
DI SINI (BORANG TEMPAHAN)
RM30 untuk 50 pembeli terawal
7.Guna Nama Sebenar
Guna nama sebenar ketika menyapa, maksudnya kita memang benar kenal pelanggan dan itu adalah salah satu cara menghargai pelanggan. Tulis perkataan Puan, Cik Puan pada alamat untuk penghantaran. Mereka tentu gembira.
8. Pujian Ikhlas
Berilah pujian ikhlas ia murah dan berbaloi. Puji bukan membodek sekiranya pelanggan layak menerima.

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Kerana Sudi Meninggalkan Komen :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Tabung