Thursday 12 June 2014

Piala Dunia 2014 dan Nisfu Syaaban








Teks : Monalita Mansor
Gambar : Carian Google

Assalamualaikum dan Salam Serumahtangga. Bismillah.

Alhamdulillah, masih diizin Allah menghirup nyawa, maka berkesempatan untuk merasa bahang Piala Dunia 2014 edisi ke 20 yang berlangsung di Brazil. Brazil, pemegang rekod 5 kali Piala Dunia mempertaruhkan Neymar dan krunya di tanah sensasi Sao Paulo. Sebab apa saya katakan sensasi? Kerajaan Brazil membelanjakan jutaan dolar untuk menjayakan antara acara terhebat di dunia ini, di dalam pergelutan rakyatnya melawan taufan ekonomi.

Tanpa memihak sesiapa, sebab saya tidak pernah teruja dengan permainan 22 orang mengejar sebiji bola bergolek  di tengah padang itu, maka saya tidak ambil tahu benar. 


Cuma yang lebih indah, pertengahan Sya'aban  hari ini, dipakejkan dengan pembuka Sayiidul Ayyam, Jumaat yang mulia lagi barakah. Saya suka sangat hari Jumaat. Bukan sebab Jumaat penghujung minggu tak ada kena mengena lagi sebab saya tidak bekerja.

Bagi saya Jumaat adalah hari pintu rezeki dibuka seluas-luasnya. Jumaat tidak pernah mengecewakan. Kalau boleh saya mahu setiap hari adalah hari Jumaat.

Berbalik kepada Nisfu Syaaban, yang kita faham adalah hari di mana kitab amalan kita diangkat ke langit dan diganti dengan kitab yang baru. Banyak hadis menggambarkan keindahan malam Nisfu Syaaban. Dikatakan malam ini malam keampunan. Apakah malam lain dosa kita tidak diampunkan? Tidak, cuma ia lebih istimewa. Namun, lebih baik jika kita mengindahkan dan merafak keampunan pada setiap malam, wallah hu alam.


Peluang menambah pendapatan dengan berbisnes untuk Ramadhan, Syawal dengan pakej produk-produk untuk berbuka, bersahur, rumah terbuka, hidangan keluarga juga pakej tapau.

http://projekduithariraya.blogspot.com/
Berminat, hubungi saya
Facebook: Monalita Mansor
emel: monalitamansor@gmail.com
whatsapp: 011 19737269


No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Kerana Sudi Meninggalkan Komen :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Tabung