Monday 30 September 2013

Corat Coret Anjung Bestari

Teks    :  Monalita Mansor
Gambar:  Koleksi Persendirian

Assalamualaikum dan Salam Serumahtangga

Sebaik tiba di tapak jualan buku @ but kereta, acara baca puisi Usman Awang sedang berlangsung.  Tergugah juga emosi, menyemarak kasih buat negara, bangsa dan agama apabila mendengar lantunan puisi-puisi yang penuh semangat oleh anak-anak muda ini, biarpun sistem bunyi sedikit bermasalah.

Di sebelah kanan pentas kecil itu, longgokan durian sudah menunggu.  Mungkin almarhum Pak Usman ini peminat durian kerana selepas itu diadakan
longgokan durian sebelum tinggal kulit
demonstrasi 'nasi durian' oleh Kak Ina (kata Hazayani, anakanda Pak Usman Awang).  Tentulah resepi itu sangat istimewa sehinggakan boleh dianggap sebagai nilai sentimental buat ahli keluarganya.  


Terdapat juga persembahan nasyid lagu Ke Makam Bonda dan Nur Kasih.  Suara adik-adik ni memang kelas tapi sayangnya sistem bunyinya yang 'berkelas-kelas' membuatkan telinga juga 'berkelas' mendengarnya.  

Selain buku, kedapatan juga produk-produk lain seperti produk tradisional, dan yang berunsur kesenian juga cenderamata dan mainan kanak-kanak.  
Demonstrasi 'nasi durian' oleh anakanda almarhum Pak Usman Awang, antara makanan
kegemaran beliau.

Secara peribadi, hari ini, 28 September 2013 adalah hari yang mengujakan buat saya dan keluarga.  Alhamdulillah.

Anda berminat untuk menjalankan bisnes dropship tetapi memerlukan dokongan jaringan yang kukuh.  Kelas Asas Blog dan Penulisan fan page untuk bisnes menyediakan segala keperluan anda.

Hubungi Monalita Mansor di facebook atau emel : monalitamansor@gmail.com
Persembahan nasyid

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Kerana Sudi Meninggalkan Komen :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Tabung