Saturday 14 December 2013

Hari Ini Hari Gaji

Teks : Monalita Mansor
Gambar : Koleksi Peribadi dan Carian Google
Ummi Zahra 'acuan' maknya 100% daripada semua segi. 

Assalamualaikum dan Salam Serumahtangga. Bismillah.

Hari ini saya membayar gaji Ummi Zahra. "Wah! Cik Mon dah ada pekerja la."
"Pekerja la sangat!"  
Ummi Zahra, puteri kedua saya. Dia saya lantik menjadi admin page Mundam Ilmu. Tugasnya mudah sahaja, muat naik gambar-gambar buku yang saya pilih di page dan blog Mundam Ilmu. Kalau ada pembelian, adalah gaji. 

Bukan banyak manapun, tapi ini adalah galakan untuknya berniaga. Sebelum cuti persekolahan, dia juga membawa buku-buku cerita ke sekolah untuk dijual. Laris dan habis. Sesuatu yang tidak pernah saya lakukan semasa saya remaja dulu.

Kini, (selepas bergelar WaHM SOHO dan bercampur dengan grup Akademi Bekerja Di Rumah) segala apa yang saya nampak semuanya hendak saya bisneskan. Terbaru, sebuah lagi page yang saya usahakan bersama ipar dan biras akan bersiaran. Fokus menjual produk yang dihasilkan oleh omak kami. Nantikan, apabila tiba masanya.

Saya ingin anak-anak saya mengikut resmi kaum Cina, bijak menyifir dan mencongak, menjana peluang dalam masa yang sama memberi manfaat dan berkongsi rezeki sesama insan. InsyaAllah. Semoga apabila dewasa nanti, mereka lebih berhemah dan menyantuni setiap sen dan ringgit yang diperoleh dengan berniaga.
Semoga Ummi Zahra menjadi 'payung' melindungi sahabat-sahabatnya.

Kelas Asas blog akan terus berkembang dengan tambahan modul-modul baru tahun hadapan. Sertai kami untuk merasai aura jemaah yang semakin menyala-nyala. Alhamdulillah.

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Kerana Sudi Meninggalkan Komen :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Tabung