Tuesday, 29 April 2014

E-Borang 2014 Esok Hari Terakhir

Teks : Monalita Mansor
Gambar : Carian Google

Assalamualaikum dan Salam Serumahtangga. Bismillah.

Sebenarnya, Cik Tipah, Cik Bedah, kalau kalian sudah menjawat WAHM sejak bertahun-tahun, pasti kalian tidak kisah dengan segala macam 'e' ini. Tapi yang baru meninggalkan jawatan dalam waktu terdekat, sila ambil perhatian. Anda masih perlu mengisytiharkan pendapatan anda.

Satu hal lagi, anda mungkin menteri kewangan, menteri perumahan dan kerajaan tempatan, menteri sumber manusia, dan jangan lupa anda jugalah setiausah negara. Bila dah nama setiausaha tu, sendiri mahu 'hengat' lah.

Mengisi borang e-Filing menjadi tanggungjawab saya setiap tahun. Daripada zaman manual, peralihan sampailah ke online sepenuhnya. Encik yang seorang tu tak ambil tahu pun. Kalau zaman manual dulu, berjam-jam saya 'masuk ofis' membuat catatan untuk dua pembayar yang setia ni. Zaman peralihan, kami sama-sama ambil cuti, ambil kursus di pejabat LHDN Shah Alam mengisi secara online. Bila dah online sepenuhnya, saya jugaklah yang kena ingatkan...EA Form...bila nak submit.

Tapi, semakin tahun, saya dapati sistem semakin baik berbanding mula-mula dahulu. Begitulah. Kehidupan pun harus begitu, sentiasa bertambah baik di pandangan Allah walaupun kita merasakan ada sesuatu yang tak kena.

Wallah hu alam

Klik untuk terus ke e-borang


No comments:

Post a comment

Terima Kasih Kerana Sudi Meninggalkan Komen :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Tabung