Sunday 6 July 2014

Entahlah - Cuti Menulis

Teks : Monalita Mansor
Gambar : Carian Google

Assalamualaikum dan Salam Kreatif. Bismillah.

Wah, Ramadan datang, CMV pun puasa menulis ke? tak lah. Namun masih mencari momentum menukar jadual. (alasan divaa!...ha...ha..) 
Tidak, sebenarnya saya terikat dengan tugasan menulis di luar skop online, jadinya saya menghadkan sedikit masa ber'online' untuk memastikan tugasan menemui titik tamatnya sebelum Ramadan berakhir. Cerita Ramadan lain? seperti biasa, macam ibu-ibu lain jugak, hari-hari fikir resepi. Tapi separuh resepi sudah dibereskan encik suami di Bazaar Ramadan. 
Alasan? Perlu alasan kenapa saya yang seorang suri rumah tangga ini masih membeli di Bazaar Ramadan? Oh, saya tak akan dedahkan di sini. Bukan semua perkara yang boleh dikongsi....teeet...

Oh ya, 
Semalam 5/7/2014, telah berpulang biduanita negara Datuk Sharifah Aini. Semua orang tahu, seluruh negara tahu. Hanya kadang-kadang saya keliru dengan permainan berita, membuatkan saya tidak percaya pada awalnya. Seperti mana saya keliru semasa kisah Firdaus diperkatakan, khalayak sibuk menyalahkan ibunya. Kata saya, salahkan juga bapanya. Kemudian ada sahabat FB yang memberi komen, yang ayah Lola sudah kembali ke rahmatullah dua tahun yang lepas. Pada petang itu juga saya membaca di akhbar dengan tajuk 'XXX cari bapa Firdaus' - saya garu kepala.

Entahlah. Bagaimanapun, entri ni entri suka-suka aje. Jangan ada pulak yang nak menyaman saya kerananya...



No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Kerana Sudi Meninggalkan Komen :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Tabung