Monday 14 April 2014

Menjadi 'kakak' di Pontian

Teks : Monalita Mansor
Gambar : Koleksi Peribadi

Assalamualaikum dan Salam Serumahtangga. Bismillah.

Hari-hari semakin kronik dirasakan.

Saya bukannya ditimpa sakit kronik, tetapi masa semakin kronik hari demi hari. Minggu lepas sudah merancang dengan 4 orang sahabat untuk bersama membangkitkan semangat di Seminar Bangkit 2014 di SACC anjuran Richworks. Namun, Allah lebih bijak menggariskan apa yang mahu diberikan pada hambanya.


Minggu lepas juga, sempat menyiapkan sebuah tugasan, mengedit dua buah karya dan menyiapkan artikel untuk dihantar ke majalah, meskipun segala-galanya dilakukan dalam larian yang cukup kencang. Pada hari Khamis, petang saya telah bertolak ke Pontian bersama Pengurus Pemasaran, Promosi dan Acara, EMP, Siti Aishah Rosli untuk menyertai Karnival Jelajah PBAKL 2014 di MRSM Tun Dr. Ismail Pontian Johor.

Masya-Allah, debar di hati, Allah sahaja mengetahui. Memandangkan masing-masing adalah kali pertama menjadi 'penunggu' booth seperti ini. Saya tidak membawa nama saya sendiri, tetapi membawa juga nama EMP untuk diperkenalkan kepada pengunjung.

Alhamdulillah. Segalanya mengujakan. Ayat paling mudah ialah balik modal. Bukan sahaja dari segi pulangan jualan, malah pulangan ilmu tentunya dan ia memberi pengalaman baru buat saya.

Seronok di Pontian.

~Kata Ganti Nama : perkataan yang menjadi pengganti kata nama khas dan kata nama am ~

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Kerana Sudi Meninggalkan Komen :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Tabung