Tuesday 15 April 2014

Baju Melayu Wan di Wadah Siswa

Teks : Monalita Mansor
Gambar : Koleksi Peribadi

Assalamualaikum dan Salam Serumahtangga. Bismillah.

Alhamdulillah, cerpen berjudul 'Baju Melayu Wan' tersiar di dalam majalah Wadah Siswa terbitan April 2014. Cerpen yang saya angkat daripada seorang remaja bernama Wan yang saya temui Pusat Jagaan Al Fikrah, (rumah penempatan warga terdampar) di Kajang ketika majlis doa selamat EMP dan pelancaran 3 novel terbitan EMP tahun lepas.

Saya akui, saya gagal memahami Wan. Saya gagal memahami kehendaknya kerana inilah kali pertama saya bertemu dengannya. Sebaik diceritakan kisah hidup Wan sehingga dia ditempatkan di rumah perlindungan untuk warga terdampar, barulah saya memahami sedikit sebanyak maksud senyumannya itu.

Anda boleh baca cerpen ini, mengisahkan kasih sayang yang tidak akan putus, walau bagaimanapun keadaan dan dugaan yang melanda.


Nota : Ayat Tunggal ialah ayat yang mempunyai satu subjek dan satu predikat sahaja

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Kerana Sudi Meninggalkan Komen :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Tabung