Thursday 2 January 2014

Kebun Mini di Tingkat Satu

Teks : Monalita Mansor
Foto : Koleksi Peribadi dan Kredit Saniah Mat Sanat

Assalamualaikum dan Salam Serumahtangga. Bismillah.

Saya pernah sarankan supaya anda bercucuk tanam secara kecil-kecilan dalam entri sebelum ini kan? Tapi tak adalah saya bersungguh-sungguh berkempen dalam kempen menghijaukan rumah itu kerana saya pun tak melakukannya ketika itu.

Tapi, hari ini awal tahun 2014, saya memuatnaik gambar ini kerana saya sudah melakukannya dengan bangganya. Malahan dengan kos yang paling minima. RM50 - duit minyak kereta untuk balik kampung.

Yang lain-lain, benih cili api, serai, kunyit, pandan semuanya saya perolehi secara percuma dari kampung. Termasuk tanah juga. Bekas mengisi saya ambil daripada bekas-bekas plastik yang sudah tidak saya gunakan lagi.

Harap-harap projek tanaman menjimatkan belanja dapur saya ni mendatangkan hasil ya. InsyaAllah. Lalu, bolehlah saya menulis tentangnya tanpa teragak-agak.



No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Kerana Sudi Meninggalkan Komen :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Tabung