Saturday, 30 November 2013

Jangan Runtuhkan Poket Suami

Teks   : Monalita Mansor
Gambar : Carian Google

Assalamualaikum dan Salam Serumahtangga.  Bismillah.

Saya tertarik dengan satu artikel di dalam buku karangan tuan Hamdy ini yang bertajuk Bila Suami Dapat Durian Runtuh.  Ya, durian runtuh tidak runtuh hari-hari.  Mungkin setahun sekali, atau enam bulan sekali atau seumur hidup sekali.  

Dia memberikan tips untuk para suri rumah.  Sekiranya suami menerima durian runtuh 'kecek' sedikit daripadanya untuk dijadikan simpanan sendiri.  Simpanlah di tempat yang sukar diambil sebagai sebahagian simpanan ataupun ibarat menyediakan kelambu sebelum nyamuk tiba.  

InsyaAllah, ada pada satu ketika yang sesuai, simpanan tersebut akan meringankan bebanan anda pada satu-satu ketika yang mendesak.  Tetapi, jika anda berniat untuk melaburkannya untuk iPad, tab atau beg tangan baru, saya nasihatkan, hentikanlah niat suci murni anda itu, melainkan jika dia yang menghadiahkannya.  
Masayu Ahmad adalah pengasas Kelas Asas Blog Wahm SOHO

Ingat, utamakan keperluan, bukan kehendak. 

Hamdy. 2008.  Rancang Hidup Rancang Wang.  iMedia Production.  Kuala Lumpur

Sebanyak 4 kelas sedang berlangsung sekarang dan terus mendapat sambutan daripada para suri rumah terutamanya yang ingin menjana pendapatan.  Buat anda yang masih bekerja, ya, kami juga bersedia berkongsi ilmu bersama anda membuat perancangan menjana kewangan sampingan sebelum hari persaraan yang diidamkan tiba.

PM untuk maklumat lanjut : Monalita Mansor di facebook.

No comments:

Post a comment

Terima Kasih Kerana Sudi Meninggalkan Komen :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Tabung