Wednesday 8 October 2014

Urusan Jemputan

Teks : Monalita Mansor
Gambar : Sendiri

Assalamualaikum dan Salam Serumahtangga. Bismillah.


Sepanjang musim haji berlangsung, tak ada satu pun catatan mengenai haji di blog ni kan. Amboi, sombongnya hang Cik Mon. Cerita hal dunia aje. Hang ingat, selama-lamanya hang nak menongkat langit ke?

Tadi menerima mesej melalui inbox dari seorang teman di Mekah. Dia baru sahaja balik dari Mina. Sebenarnya, dia juga adalah protege Akademi Bekerja di Rumah. Seronok membaca ceritanya tentang Mekah, tentang situasi dan pengalaman sepanjang berada di Arafah. Dalam hati ni mengetik-ngetik minta dijemput. Benar, urusan ke Haramain (dua tanah haram) ni, urusan jemputan. Bukan urusan suka-suka nak klik dan pergi. Macam kita nak masuk blog yang 'for invitation only' 

Buatlah macam mana pun kalau tuannya tak bagi izin, tetap kau tak boleh masuk. Waima kau menari gangnam style bawa kuda asli sekalipun di depan pintu 'wall' dia. 

Hari ni, berkesempatan menghantar anak-anak ke sekolah, Dah lama tak ambil angin pagi-pagi. Rasa seronok pulak. Tak ada cerita menarik, cumanya perkataan yang menarik daripada suami saya, "bila anak dah tak sekolah sini lagi nanti, kita akan rindukan tempat ni."

Saya diam, tetapi saya akui, saya selalu rindukan masa-masa lalu.


Anda ingin belajar akaun asas secara online atau offline untuk bisnes kecil-kecilan di rumah?
Ada kelas yang bakal berlangsung dalam masa terdekat. Hubungi kami. 

4 comments:

  1. saya pun selalu rindukan masa lalu..semoga kita dapat jemputan untuk ke sana suatu hari nanti. saya dan suami sudah daftar tapi duit yg disimpan selalu jugak dikorek.acaner tu?:(

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh. doa selalu. nanti ada la kad jemputan mai

      Delete
  2. cik mona, tersenyum sendiri membaca ayat-ayat cik mona yg mencuit hati saya hehehhehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cik Miza, terima kasih sudi baca catatan merapu saya hehe

      Delete

Terima Kasih Kerana Sudi Meninggalkan Komen :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Tabung