Thursday 3 April 2014

Sisi Lain Jerayawara EMP di Pasir Gudang

Teks : Monalita Mansor
Gambar : Koleksi Peribadi

Assalamualaikum dan Salam Serumahtangga. Bismillah.

Jerayawara ke Pasir Gudang sudah pun berakhir. Ada beberapa sisi selain daripada apa yang terlihat di depan mata yang dapat saya nukilkan di sini. Saya bertemu dengan suri rumah-suri rumah hebat yang bekerja dari rumah. Di antaranya Azura Ab Aziz dan Aznita Zain.

Azura mempunyai kemahiran menjahit dan memasak (hemm) sedap spagettinya. Selain daripada mengambil upah membuat beg, besar dan kecil, dia juga mempunyai pelanggan tetap iaitu penulis! Jangan tanya saya bagaimana, anda tahu cara gaya penulis-penulis yang akan menyediakan cenderamata sekaranga.

Aznita Zain pula adalah pengusaha cheese tart dari rumah. Setiap penulis diberi peluang merasa cheese tartnya, memang sedap gila. Satu usaha lagi ialah  homestay. Serta merta saya teringatkan Nisa. Rupa-rupanya Nisa memang berpandangan jauh dan saya merasakan keuntungannya bersahabat dengan sahabat akademi yang berwawasan ini.

Selebihnya tengok gambar ya.





























No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Kerana Sudi Meninggalkan Komen :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Tabung