Friday 3 January 2014

Matra Baru di Tahun Baru

Teks : Monalita Mansor
Gambar : Koleksi Peribadi

Assalamualaikum dan Salam Serumahtangga. Bismillah.

Hari ini hari yang memenatkan. Seharian berada di luar. Bermula ke sekolah, kemudian ke pasar pagi, buat 'marketing' Saya memang suka sangat hari Jumaat. Suka sangat. Penghulu hari memang tidak pernah mengecewakan saya. Alhamdulillah.

Saya ke sebuah kedai alat tulis di pekan Kinrara, tempat saya bekerja selama 17 tahun. Saya tawarkan kalau-kalau mereka sudi mengambil novel saya untuk dijual di kedai mereka. Alhamdulillah, dengan baik mereka setuju. Kemudian, meneruskan pula ke rumah omak. Membungkus bantal omak yang dipesan secara online oleh seorang sahabat. Alhamdulillah.

Seterusnya, bergerak ke PNM untuk menghantar sebuah naskhah contoh sekaligus memohon Dana Untuk Penulis yang memang diperuntukkan. Selepas itu, terus bergerak ke Pasaraya Matahari untuk meninjau sebuah lagi kedai buku. Yang ini saya serahkan kepada penerbit sebab saya rasa ia perlukan prosedur tersendiri.

Keseluruhannya, saya sangat berpuas hati. Alhamdulillah. Perkenalan melalui Kabus Rindu membawa saya ke matra baru, mengenal pemilik wajah-wajah kental dalam dunia bisnes buku.

Wallah hu alam.


Ada bisnes dan ingin beriklan di 300 lebih rangkaian blog kami? PM atau emel monalitamansor@gmail.com

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Kerana Sudi Meninggalkan Komen :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Tabung