Wednesday 18 November 2015

Apa Saja Mahumu di dalam 3 Wanita Yang Aku Cinta

RM30 termasuk caj pos
hadiah misteri menanti pembaca bertuah
Teks dan Gambar : Monalita Mansor

“Aku sebenarnya nak tawarkan kau kerja di sini.”
Aku berdehem beberapa kali. Menyem-bunyikan debar. Malunya kalau dia tahu apa yang berbunga di dalam hatiku sekarang. Aku menjunjung sangkaan lain.
            “Kalau kau setuju. Aku tawarkan jawatan pengurus rumah anak yatim ni.”
            “Nantilah, aku fikirkan,” Aku memalis.  Menggigit bibir, menahan air mata yang gugur. Maafkanlah aku Azmi, kerana berharap yang bukan-bukan. Langsir jendela aku singkap.
            “…jawatan ni nanti, hey…pandanglah sini!” Dia masih di kerusi. Aku mengeraskan diri di tepi jendela. Aku terasa mahu membalut diriku dengan kain langsir biru itu. Malu dengan diri sendiri. 

            “Merangkap pengurus aku, diri aku, hidup aku. Dunia akhirat. Itupun kalau kau setuju. Datin Hairiah.” Dia berdiri di jendela sebelah. Ter- senyum sambil memandang keluar. Kedua-dua belah tangannya berada di dalam poket seluar. Kali ini, aku memang mahu dikafan dengan kain langsir!

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Kerana Sudi Meninggalkan Komen :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Tabung